22 December 2009



Rambongan bersunat diPahang Kg. Perkip ( Perkampongan orang asli) perjalan kesana hanya melalui sg. masa perjalanan 2 jam dgn bot dan terpaksa naik jeram....... takut tuhan yang tahu pemandunya org asli laju kalah mat rempit , bersama dengan kami pelajar dari univasiti Pahang, pelajar dari UIA , Persatuan Muslim Aid Asia diketuai oleh En. Muhammad, Ahli Perkim Cawangan Sg. Petani diketua oleh Tn. Hj. Hamid dan pegawai JHOA pahang.
Kami ke sana bukan sahaja bertujuan untuk bersunat saja tapi untuk dakwah org asli yang baru memeluk islam disamping mengatahu masaalah yang dihadapi oleh mereka dan lain-lain tugas diluar bidang kuasa saya dan rakan2. ( teringat saya semasa bertugas dengan pasukan Kesihatan Bergerak diPejabat Kesihatan Gerik Perak selalu melawat perkapongan orang asli bersama-sama dengan rakan-rakan)





Tugas bersunat sedang dijalankan oleh ketua rambongan bersunat ...... siapa lagi kalau bukan pak long ( pakar kata kan) kalau di Baling Kedah ni siapa yang tak kenal Pak Long tok mudim moden... yang lain-lain tu hanya pembantu sahaja termasuk lah saya.... rambungan bersunat seramai 5 org yang lain tu pelajar.
You all nak tahu yang bersunat tu bukan budak-budak semuanya dah balak2 ...itu yang best tu........ bak kata pepatan orang asli " masaalahnya bukan sakit tapi malu..kalu pegang benda lain tak ape"

Kehebatan orang Asli hari ini bersunat besok dah boleh bawa bot



Bergambar beramai-ramai dengan org asli kg. Perkip dan pelajar.








Pastikan anak anda tidak bermain dengan pisau bersendirian terutama musim cuti sekolah.

Carilah mudim yang bertuliah hubungi saya No. H/P: 019-4732177
bisa diatur pak........... pokoknya ongkos
















2 comments:

  1. Boleh tahan juga blog hang. Kira ok la mcm ni. Tapi kena selalu update...baru best. Aku tengok gmbr budak nak potong 'burung' dia tu..hee..seriau laa. Tahniah pasai dah boleh buat blog...

    ReplyDelete